Brussel, 2 januari 2025 - ITB NV, een van de marktleiders op het vlak van elektrische installaties in Vlaanderen en Brussel, zet vanaf 1 januari 2025 de activiteiten verder onder de merknaam Cegelec. De naamswijziging van de firma, die net als Cegelec behoort tot VINCI Energies, is een nieuwe stap in de groeistrategie van ITB.
ITB werd in maart 2017 overgenomen door VINCI Energies, een logische stap door de vele samenwerkingen tussen Cegelec en ITB en de complementariteit tussen beide spelers. “Die acquisitie zorgde voor een uitbreiding van onze expertise, waardoor we een unieke partner werden voor onze klanten in het aanbieden van totaaloplossingen voor HVAC en elektriciteit”, getuigt Olivier Ruymen, Directeur van de afdeling Buildings ELEC en AV bij Cegelec. “Met een team van meer dan 75 gespecialiseerde medewerkers beschikt ITB over een uitgebreide kennis inzake ontwerp, uitvoering, nazorg en renovatie van elektrische installaties, maar het zet ook sterk in op nieuwe technologieën als oplossing voor de uitdagingen omtrent toekomstige energiesystemen. We vullen elkaar dus goed aan.”
Eenduidige identiteit
Vanaf 1 januari 2025 zal ITB verder gaan onder de internationale merknaam Cegelec, onderdeel van VINCI Energies, en marktleider in technische gebouwinstallaties. “Na jaren van succesvolle integratie en samenwerking is de tijd gekomen om binnen de groep een volgende stap te zetten in onze evolutie. Om zowel de groei en de strategie van ITB te ondersteunen, alsook om een eenduidig beeld naar de markt te blijven behouden, werd beslist om de activiteiten van ITB binnen VINCI Energies te groeperen onder één merknaam: Cegelec. Dit betekent dat alle expertise en projecten rond elektriciteit in één organisatie worden gebundeld, wat ons in staat stelt onze focus op technische totaaloplossingen verder te versterken”, gaat Fabrice Montesi, Managing Director van VINCI Energies Building Solutions Belgium, verder.
Lokale dienstverlening vanuit globaal netwerk
Ondanks de nieuwe naam blijft ITB weliswaar de eigenheid behouden. “Voor de klanten verandert er niet veel. Ze krijgen een ander logo te zien op onze correspondentie, maar de vertrouwde dienstverlening, structuur en de contactpersonen binnen de organisatie blijven dezelfde”, vertelt Olivier Ruymen. “We zijn ervan overtuigd dat de opname van ITB in een groot internationaal netwerk de klanten enkel voordelen zal bieden. De combinatie van een lokale dienstverlening met een globaal netwerk aan kennis en expertise zal ons namelijk in staat stellen hen nog meer van dienst te zijn in de digitale transformatie en energietransitie van hun onderneming.”